FőoldalFelső menüLakosságnakEllátás MagyarországonJogosultság az ellátásraIgazolás kérése a jogviszonyról, tájékoztatásHatósági bizonyítvány fennálló biztosításról (lakáscélú támogatások igényléséhez)

Hatósági bizonyítvány fennálló biztosításról (lakáscélú támogatások igényléséhez)

(2016.01.27.)

A lakáscélú állami támogatások (otthonteremtési kamattámogatás, lakásépítési támogatás, illetve a családok otthonteremtési kedvezménye) igénybevételének egyik feltétele, hogy a hitelt igénylő, vagy házastársa/élettársa legalább 180 napon át folyamatosan biztosított legyen és így szerepel az egészségbiztosító nyilvántartásában is. Az erről szóló igazolást a lakóhely szerinti fővárosi/megyei kormányhivatalok adják ki, kérelemre.

 

Tartalom:

Kinek állítható ki igazolás arról, hogy biztosítottként szerepel a nyilvántartásban?
Hol lehet kérni a biztosítási jogviszonyról szóló igazolás kiállítását?
Milyen dokumentumok szükségesek az ügyintézéshez?
Mennyibe kerül a bizonyítvány kiadása?
Mennyi az ügyintézés határideje? Mennyi idő alatt készül el a hatósági bizonyítvány?
Meddig használható fel a hatósági bizonyítvány a biztosítási jogviszony igazolására?
Az igényléshez szükséges nyomtatvány
Jogszabályok


Kinek állítható ki igazolás arról, hogy biztosítottként szerepel a nyilvántartásban?

Az szerepel biztosítottként az egészségbiztosítás ellátásaira jogosultakról vezetett nyilvántartásban, akinek az alap jogviszonya biztosítási kötelezettséget keletkeztet. A biztosítást keletkeztető jogviszonyokról ide kattintva olvashat részletesen.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a biztosítást keletkeztető jogviszonyok köre szűkebb, mint a kizárólag egészségügyi szolgáltatásra jogosító jogviszonyoké. A kizárólag egészségügyi szolgáltatásra jogosultak (pl. gyes-en lévő, tanuló, hallgató) nem biztosítotti jogviszonyban állnak, ezért részükre nem állítható ki olyan igazolás, amelynek bemutatása a lakáscélú támogatások (családok otthonteremtési kedvezménye, otthonteremtési kamattámogatás, lakásépítési támogatás) igénybevételének feltétele.

 

Hol lehet kérni a biztosítási jogviszonyról szóló igazolás kiállítását?

A hatósági bizonyítvány igénylésére a lakó- vagy tartózkodási hely szerinti fővárosi/megyei kormányhivatalban vagy a kormányablakokban van lehetőség, illetve postai úton is feladható az igénylőlap. A postai úton történő beküldéskor az igénylőlaphoz másolatban mellékelni kell a szükséges – a következő pontban felsorolt – dokumentumokat, azzal, hogy az igazolványokról másolatot, a meghatalmazásból eredeti okiratot kell csatolni. 

A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes fővárosi/megyei kormányhivatal (egészségbiztosítási pénztári feladatait ellátó osztály) elérhetőségének megadásához kérem, adja meg lakóhelyének, vagy a tartózkodási helyének irányítószámát:

 

Milyen dokumentumok szükségesek az ügyintézéshez?

A kitöltött igénylőlap mellett az alábbi dokumentumok szükségesek:

  • személyazonosításra alkalmas igazolvány,
  • lakcímkártya,
  • TAJ kártya,
  • Meghatalmazás (amennyiben nem a hatósági bizonyítványt igénylő jár el az ügyben) 

 

Mennyibe kerül a bizonyítvány kiadása?

A hatósági bizonyítvány kiállítása illetékköteles, jelenleg 3.000,- Ft. Az eljárásért fizetendő illetéket az igénylőlapon, illetékbélyeggel kell leróni.


Mennyi az ügyintézés határideje? Mennyi idő alatt készül el a hatósági bizonyítvány?

A hatósági bizonyítványt az igénylőlap benyújtását követő 3 munkanapon belül kell kiadni.

 

Meddig használható fel a hatósági bizonyítvány a biztosítási jogviszony igazolására? 

A hatósági bizonyítvány a lakáscélú támogatás igényléséhez a kiállítása napjától számított 30 napig használható fel. 

 

Az igényléshez szükséges nyomtatvány:

 

Jogszabályok: